Do Plzně s pódiovými ambicemi

1. 6. 2022

Pro soutěžní tým Racing21 bude nadcházející víkend ve znamení bojů o cenné body, a to v rámci XVI Lak Racing Rallye Plzeň, druhého podniku Poháru 2+ při Pirelli Rallysprint sérii Posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha usednou opět do totožného soutěžního vozu VW Polo GTI R5 z předešlé soutěže. Šestnáctý ročník této jednodenní rallye, která se koná na sever od západočeské metropole, nabídne téměř osmi desítkám přihlášených posádek v kategorii soudobých vozů náročné tratě rozložené do celkem osmi rychlostních zkoušek o celkové délce téměř 75 kilometrů Soutěž je koncipována do dvou sekcí, vždy po čtyřech měřených úsecích Posádka týmu Racing21 Štajf – Rajnoha usedne opět do vozu VW Polo GTI R5 s výrobním číslem #021, připravovaném v dílnách maďarského týmu Turán Motorsport Vojtěch Štajf bude chtít vylepšit svůj loňský výsledek na této soutěži, kdy se v jejím závěru dokázal probojovat na čtvrtou příčku absolutního pořadí V letošním roce umocňuje vyšší ambice na pódiové umístění také skutečnost, že dvě nejrychlejší posádky průběžného absolutního pořadí Poháru 2+ v Plzni nestartují „S Františkem pojedeme v Plzni teprve podruhé, takže pro nás zůstávají zdejší tratě v podstatě stále nepoznané Přesto se moc těšíme, protože vloni jsme tu zajeli dobrý výsledek V Poháru 2+ jsme po úvodní soutěži v Kopné průběžně třetí a tady dostáváme nyní šanci bodový příděl výrazně navýšit Polo GTI R5, se kterým jsme dojeli Kopnou na bronzové pozici, obsadilo o uplynulém víkendu v soutěži maďarského šampionátu rovněž třetí místo Z toho usuzuji, že máme všechny předpoklady pro pódiové umístění,“ řekl před sobotním startem Vojtěch Štajf a dodal: „Samozřejmě nastavení podvozku auta, nyní v mírně odlišném designu, provedeme až během čtvrtečního předsoutěžního testu Myslím, že rozhodujícími faktory bude počasí a s tím spojená volba pneumatik A zatímco, ten první faktor neovlivníme, na výběr z několika směsí pneumatik Pirelli P Zero budeme dobře vybaveni Stejně jako na minulé soutěži budeme startovat i v Plzni s číslem 5.“ Stejně jako při minulé Historic Vltava Rallye připraví tým Racing21 také druhý vůz, a to opět pro posádku Jan Bejvl – Petr Behro, startující v Rallysprint sérii historických automobilů 2022 Ti však zamění původní Opel Kadett C GT/E se zadním pohonem za nově zrekonstruovaný Ford Fiesta XR2 Mk1, ve kterém se výkon motoru přenáší na přední nápravu Pro tuto posádku bude tedy plzeňská soutěž první zkušeností s touto novou technikou Vůz bude mít startovní číslo 208.