Dominantní stíhací jízdou k lesku stříbrných pohárů
10. 7. 2023
Po čtyřech letech se do soutěžního vozu týmu ACCR Racing21 opět posadila posádka Vojtěch Štajf – Veronika Havelková a jejich stíhací jízda s Toyotou Celica se stala ozdobou jubilejního 50 ročníku Bohemia Rally Mladá Boleslav v klasifikaci historických vozů V cíli se mohli společně radovat z celkového druhého místa a vítězství v kategorii i třídě. Celkem dvanáct rychlostních zkoušek v okolí České Lípy, Turnova a Mladé Boleslavi absolvovaly všechny posádky v klimaticky velmi náročných podmínkách Slunečně počasí s teplotami nad 30 °C bylo výzvou nejen pro účastníky, ale také pro jejich soutěžní techniku Příjemným zpestřením byla páteční jediná rychlostní zkouška na Autodromu v Sosnové a zbylých 11 měřených úseků s asfaltovým i šotolinovým povrchem bylo rozděleno do obou víkendových dnů Ani v jednom dni nechyběly divácky atraktivní rychlostní zkoušky v historickém centru Mladé Boleslavi Bohužel hned první sobotní měřený úsek v ulicích města automobilů se málem stal pro dvojici Štajf – Havelková osudným V rychlém nájezdu ke kulturnímu domu zavadila jejich Toyota Celica GT-Four ST165 o betonový obrubník, což mělo za následek vylomení pravého zadního kola a jeho následnou výměnu přímo na trati To však znamenalo pád na průběžné poslední místo s téměř pětiminutovou ztrátou na prvního Posádka se však i přes nepřízeň osudu nevzdala a ve zbylých deseti rychlostních zkouškách předváděla s Toyotou dechberoucí stíhací jízdu se zcela dominantními časy v cíli každého úseku Štajf s Havelkovou se nakonec dokázali propracovat až na celkovou stříbrnou pozici v cíli se ztrátou 1 minuty a 17 sekund na prvního, a převzali také zlaté poháry za vítězství v kategorii 4 „V roce 2005 jsem Bohemku celkově vyhrál a chtěl jsem si to zase po těch letech zopakovat, tentokrát mezi historiky Bohužel hned v prvním okruhu jsem neodhadl správnou rychlost nájezdu do jedné z ulic, a trefil vyvýšený ostrůvek pravým zadním kolem v rychlosti okolo 100 km/h Popravdě, vsadil bych na to, že kolo po tak silném nárazu uletělo i s nábojem a tlumičem a možná také poloosou, a už jsem se smiřoval s předčasným koncem v závodě K mému překvapení se tak ale nestalo a my jsme po ohledání škod mohli s Verčou po výměně kola pokračovat v soutěži, i když nás to stálo hodně času,“ říká k osudnému okamžiku druhé rychlostní zkoušky Vojtěch Štajf a dodává: „Pak už to byla z naší strany jízda na výkonovém maximu Toyoty a matematika propočtu dosahovaných časů Z mého pohledu už nešlo udělat víc a třeba šotolinovou vložku Zvířetice jsme jeli v obou průjezdech ve velkém nasazení a jízdu si opravdu parádně užili Takže mám nakonec z výsledku velkou radost S Verčou jsme okamžitě navázali na naše minulé společné starty a jelo se mi s ní opět skvěle Udělal jsem velký pokrok v poznávaní Toyoty a myslím, že deset suverénně vyhraných zkoušek z dvanácti je toho jasným důkazem Takže určitě jdeme s vývojem auta správným směrem i z pohledu plánovaných startů v evropském šampionátu v příštím roce Takto fungující Celica je rozhodně autem pro pódiová umístění v historicích nejen doma, ale i Evropě.“ Velmi pěkným výkonem se na 50 Bohemia Rally představila také druhá posádka týmu ACCR Racing21 Jan Bejvl s Janem Hlistou Na této legendární domácí soutěži startovali úplně poprvé a dokázali sebevědomým výkonem dovézt svůj Ford Fiesta XR2 do cíle na celkovém 9 místě, přičemž vyhráli třídu D2 „Premiérová Bohemka nám především dala obrovský prostor pro poznání našeho auta Právě sbírání cenných zkušeností z dlouhých soutěží je pro nás nyní to nejdůležitější S výsledkem jsme s Honzou velmi spokojeni a děkujeme týmu za bezchybně fungující vůz,“ okomentoval svůj úspěšný start v Mladé Boleslavi Jan Bejvl.